Nykredit offentliggør købstilbud på Spar Nord. Er du kunde eller aktionær i banken, kan du læse mere om udmeldingen her →
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Find hurtigt og nemt svar og guides til din private net- og mobilbank – helt uden ventetid. Kan du ikke finde en løsning der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
- Betal og overfør
- Kort
- Konto og opsparing
- Udland
- Undgå svindel
Hvordan betaler jeg en regning?
Du kan både betale dine regninger i net- og mobilbanken.
Netbank
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på det røde ikon med teksten ‘Betal’ til højre.
- Indtast betalingsoplysningerne.
- Regningen kan både dateres frem i tiden og tilmeldes betalingsservice, hvis du ønsker det.
- Klik på ‘Næste’.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
Mobilbank
- Klik på menupunktet ‘Betal’.
- Indtast betalingsoplysningerne.
- Regningen kan både dateres frem i tiden og tilmeldes betalingsservice, hvis du ønsker det.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
Hvordan afviser/afmelder jeg en betalingsservice aftale?
Afvis betalingsaftale
Det er muligt at afvise betalinger til og med den 7. i måneden til kl. 17. Herefter kan det ikke lade sig gøre. Falder den 7’ende på en ikke-bankdag, vil seneste frist for afvisningen være næstkommende bankdag kl. 17.
For eksempel skal en regning med betalingsdato den 28. april afvises inden den 7. april kl. 17.
Ved at følge denne vejledning kan du selv afvise betalingen i netbanken:
- Klik på ‘Betal og overfør’.
- Vælg ‘Betalingsservice aftaler’.
- Klik på navnet for betalingen, det drejer sig om.
- Vælg ‘Afvis aftalen’.
- Godkend herefter afvisningen.
Afmeld betalingsaftalen
Ønsker du at afmelde aftalen med Betalingsservice, skal du først tjekke, om der ligger kommende betalinger (en regning) inden for de næste par dage.
Hvis der er kommende betalinger, kan du først afmelde aftalen efter den 10. i måneden.
Er der ingen kommende betalinger, kan du med det samme afmelde din Betalingsservice-aftale.
Sådan afmelder du nemt din Betalingsservice-aftale i netbanken:
- Klik på ‘Betal og overfør’.
- Vælg ‘Betalingsservice aftaler’.
- Klik på navnet for betalingen det drejer sig om.
- Vælg ‘Afmelde aftalen’.
- Godkend herefter afmeldingen.
Hvordan ændrer jeg betalingsserviceaftalen?
Du har ikke mulighed for selv at ændre beløbet på en betalingsserviceaftale, da det er virksomheden, der opretter betalingen. Ønsker du at ændre beløbet, skal du kontakte virksomheden direkte.
Du har derimod mulighed for selv at flytte betalingsaftalen i netbanken, men findes der en snarlig betaling på aftalen, kan den først flyttes efter den 10. i måneden.
Du retter kontoen for betalingen således:
- Klik på ‘Betal og overfør’.
- Vælg ‘Betalingsservice aftaler’.
- Klik på navnet for betalingen, det drejer sig om.
- Vælg ‘Rette aftalen’.
- Klik på pilen i rullemenuen, og vælg den konto aftalen skal flyttes til.
- Vælg ‘Næste’ og godkend rettelsen.
Hvordan opretter jeg en overførsel eller en fast overførsel?
Du kan nemt sende penge til andre konti via din net- og mobilbank. Følg disse trin for at gennemføre en overførsel.
Netbank
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på det røde ikon med teksten ‘Overfør’ til højre.
- Indtast beløbet.
- Vælg den konto, som du vil overføre fra.
- Udfyld herefter oplysningerne. Ved oprettelse af fast overførsel, sæt flueben i ‘Opret som fast overførsel’ i boksen under.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
Mobilbank
- Vælg ‘Overfør’ i menulinjen.
- Indtast beløbet.
- Vælg den konto, som du vil overføre fra.
- Udfyld herefter oplysningerne. Ved oprettelse af fast overførsel, sæt flueben i ‘Opret som fast overførsel’ i boksen under.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
Hvordan ændrer/sletter jeg en fast overførsel?
Ændre fast overførsel
For at ændre en fast overførsel skal du logge ind på din netbank og gøre følgende:
- Vælg ‘Betal og overfør’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Faste overførsler’.
- Vælg betalingen ved at klikke på modtagerkontoen.
- Klik på ‘Rette denne betaling’.
- Udfyld oplysningerne og klik 'Næste'
- Godkend herefter rettelsen med MitID.
Slette fast overførsel
I din netbank har du også mulighed for at slette en fast overførsel:
- Vælg ‘Betal og overfør’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Faste overførsler’.
- Vælg betalingen ved at klikke på modtagerkontoen.
- Klik på ‘Slette denne betaling’ nederst.
- Klik 'Godkend' og godkend herefter med MitID.
Hvad gør jeg, hvis jeg har overført til den forkerte?
- Hvis du kender modtageren af overførslen, anbefaler vi, at du kontakter vedkommende og beder dem tilbageføre pengene til dit registrerings- og kontonummer.
- Hvis du ikke kender modtageren, skal du kontakte Kundeservice telefonisk på 96 34 40 03., så vil vi undersøge muligheden for at få pengene retur.
- Bliver din overførsel returneret til din konto, vil det i mange tilfælde skyldes, at modtagerkontonummeret ikke eksisterer. Du skal derfor kontakte modtageren for at få oplyst de korrekte kontooplysninger. Herefter kan du lave overførslen igen.
- Har du overført penge til den forkerte via MobilePay, bør du tage kontakt til modtageren og anmode om at få pengene tilbageført.
Hvilke tidsfrister er der for overførsler?
Hvor hurtigt din overførsel når frem til modtageren, afhænger af modtagerens bank og den overførselstype, som du vælger.
Straksoverførsel
En straksoverførsel eller en overførsel til en anden Spar Nord-konto er typisk fremme hos modtager med det samme.
Standardoverførsel
En standardoverførsel til anden Spar Nord kunde er fremme hos modtager med det samme.
Standardoverførsel foretaget før kl. 21:00 til konto i andet pengeinstitut vil være fremme hos modtager næstkommende bankdag.
Standardoverførsel foretaget efter kl. 21:00 eller i weekenden/på helligdage til konto i andet pengeinstitut vil være fremme hos modtager efter 2 bankdage.
Hvorfor er min overførsel ikke gennemført?
Der kan være flere grunde til, at din overførsel ikke er gennemført. Her er nogle af de mest almindelige årsager:
- Fejl i kontoinformationer: Kontrollér at du har indtastet korrekte kontooplysninger. I modsat fald kan du sende en netbankbesked for at få hjælp til returnering af fejloverførsel.
- Saldo: Sørg for, at du har tilstrækkelige midler på din konto til at dække overførslen.
- Overførselstype: Overførsler kan tage tid afhængigt af typen (straksoverførsel eller standardoverførsel) og tidspunktet for overførslen.
- Sikkerhedsforanstaltninger: Du kan opleve, at vi af sikkerhedsmæssige årsager har bremset din overførsel. Kontakt Kundeservice på tlf. 96 34 40 03 for at få afklaret situationen.
- Helligdage og weekender: En standardoverførsel til en konto i andet pengeinstitut, der gennemføres i weekender eller på helligdage, er fremme hos modtager efter 2 bankdage.
Jeg har ikke modtaget en forventet kontooverførsel?
Når du ikke har modtaget en overførsel til din Spar Nord-konto fra en anden bank, afhænger det af afsenderbanken.
Generelt gælder følgende, når der overføres til konto i Spar Nord fra fremmed pengeinstitut:
- Straksoverførsel: Pengene bør være tilgængelige på din Spar Nord-konto med det samme.
- Standardoverførsel: Pengene bør være tilgængelige for modtager i løbet af 1-2 bankdage.
- MobilePay: Pengene bør være tilgængelige på din Spar Nord-konto med det samme.
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på det røde ikon med teksten ‘Betal’ til højre.
- Indtast betalingsoplysningerne.
- Regningen kan både dateres frem i tiden og tilmeldes betalingsservice, hvis du ønsker det.
- Klik på ‘Næste’.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
- Klik på menupunktet ‘Betal’.
- Indtast betalingsoplysningerne.
- Regningen kan både dateres frem i tiden og tilmeldes betalingsservice, hvis du ønsker det.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
- Klik på ‘Betal og overfør’.
- Vælg ‘Betalingsservice aftaler’.
- Klik på navnet for betalingen, det drejer sig om.
- Vælg ‘Afvis aftalen’.
- Godkend herefter afvisningen.
- Klik på ‘Betal og overfør’.
- Vælg ‘Betalingsservice aftaler’.
- Klik på navnet for betalingen det drejer sig om.
- Vælg ‘Afmelde aftalen’.
- Godkend herefter afmeldingen.
- Klik på ‘Betal og overfør’.
- Vælg ‘Betalingsservice aftaler’.
- Klik på navnet for betalingen, det drejer sig om.
- Vælg ‘Rette aftalen’.
- Klik på pilen i rullemenuen, og vælg den konto aftalen skal flyttes til.
- Vælg ‘Næste’ og godkend rettelsen.
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på det røde ikon med teksten ‘Overfør’ til højre.
- Indtast beløbet.
- Vælg den konto, som du vil overføre fra.
- Udfyld herefter oplysningerne. Ved oprettelse af fast overførsel, sæt flueben i ‘Opret som fast overførsel’ i boksen under.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
- Vælg ‘Overfør’ i menulinjen.
- Indtast beløbet.
- Vælg den konto, som du vil overføre fra.
- Udfyld herefter oplysningerne. Ved oprettelse af fast overførsel, sæt flueben i ‘Opret som fast overførsel’ i boksen under.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
- Vælg ‘Betal og overfør’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Faste overførsler’.
- Vælg betalingen ved at klikke på modtagerkontoen.
- Klik på ‘Rette denne betaling’.
- Udfyld oplysningerne og klik 'Næste'
- Godkend herefter rettelsen med MitID.
- Vælg ‘Betal og overfør’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Faste overførsler’.
- Vælg betalingen ved at klikke på modtagerkontoen.
- Klik på ‘Slette denne betaling’ nederst.
- Klik 'Godkend' og godkend herefter med MitID.
- Hvis du kender modtageren af overførslen, anbefaler vi, at du kontakter vedkommende og beder dem tilbageføre pengene til dit registrerings- og kontonummer.
- Hvis du ikke kender modtageren, skal du kontakte Kundeservice telefonisk på 96 34 40 03., så vil vi undersøge muligheden for at få pengene retur.
- Bliver din overførsel returneret til din konto, vil det i mange tilfælde skyldes, at modtagerkontonummeret ikke eksisterer. Du skal derfor kontakte modtageren for at få oplyst de korrekte kontooplysninger. Herefter kan du lave overførslen igen.
- Har du overført penge til den forkerte via MobilePay, bør du tage kontakt til modtageren og anmode om at få pengene tilbageført.
- Fejl i kontoinformationer: Kontrollér at du har indtastet korrekte kontooplysninger. I modsat fald kan du sende en netbankbesked for at få hjælp til returnering af fejloverførsel.
- Saldo: Sørg for, at du har tilstrækkelige midler på din konto til at dække overførslen.
- Overførselstype: Overførsler kan tage tid afhængigt af typen (straksoverførsel eller standardoverførsel) og tidspunktet for overførslen.
- Sikkerhedsforanstaltninger: Du kan opleve, at vi af sikkerhedsmæssige årsager har bremset din overførsel. Kontakt Kundeservice på tlf. 96 34 40 03 for at få afklaret situationen.
- Helligdage og weekender: En standardoverførsel til en konto i andet pengeinstitut, der gennemføres i weekender eller på helligdage, er fremme hos modtager efter 2 bankdage.
- Straksoverførsel: Pengene bør være tilgængelige på din Spar Nord-konto med det samme.
- Standardoverførsel: Pengene bør være tilgængelige for modtager i løbet af 1-2 bankdage.
- MobilePay: Pengene bør være tilgængelige på din Spar Nord-konto med det samme.
Hvordan betaler jeg en regning?
Du kan både betale dine regninger i net- og mobilbanken.
Netbank
Mobilbank
Hvordan afviser/afmelder jeg en betalingsservice aftale?
Afvis betalingsaftale
Det er muligt at afvise betalinger til og med den 7. i måneden til kl. 17. Herefter kan det ikke lade sig gøre. Falder den 7’ende på en ikke-bankdag, vil seneste frist for afvisningen være næstkommende bankdag kl. 17.
For eksempel skal en regning med betalingsdato den 28. april afvises inden den 7. april kl. 17.
Ved at følge denne vejledning kan du selv afvise betalingen i netbanken:
Afmeld betalingsaftalen
Ønsker du at afmelde aftalen med Betalingsservice, skal du først tjekke, om der ligger kommende betalinger (en regning) inden for de næste par dage.
Hvis der er kommende betalinger, kan du først afmelde aftalen efter den 10. i måneden.
Er der ingen kommende betalinger, kan du med det samme afmelde din Betalingsservice-aftale.
Sådan afmelder du nemt din Betalingsservice-aftale i netbanken:
Hvordan ændrer jeg betalingsserviceaftalen?
Du har ikke mulighed for selv at ændre beløbet på en betalingsserviceaftale, da det er virksomheden, der opretter betalingen. Ønsker du at ændre beløbet, skal du kontakte virksomheden direkte.
Du har derimod mulighed for selv at flytte betalingsaftalen i netbanken, men findes der en snarlig betaling på aftalen, kan den først flyttes efter den 10. i måneden.
Du retter kontoen for betalingen således:
Hvordan opretter jeg en overførsel eller en fast overførsel?
Du kan nemt sende penge til andre konti via din net- og mobilbank. Følg disse trin for at gennemføre en overførsel.
Netbank
Mobilbank
Hvordan ændrer/sletter jeg en fast overførsel?
Ændre fast overførsel
For at ændre en fast overførsel skal du logge ind på din netbank og gøre følgende:
Slette fast overførsel
I din netbank har du også mulighed for at slette en fast overførsel:
Hvad gør jeg, hvis jeg har overført til den forkerte?
Hvilke tidsfrister er der for overførsler?
Hvor hurtigt din overførsel når frem til modtageren, afhænger af modtagerens bank og den overførselstype, som du vælger.
Straksoverførsel
En straksoverførsel eller en overførsel til en anden Spar Nord-konto er typisk fremme hos modtager med det samme.
Standardoverførsel
En standardoverførsel til anden Spar Nord kunde er fremme hos modtager med det samme.
Standardoverførsel foretaget før kl. 21:00 til konto i andet pengeinstitut vil være fremme hos modtager næstkommende bankdag.
Standardoverførsel foretaget efter kl. 21:00 eller i weekenden/på helligdage til konto i andet pengeinstitut vil være fremme hos modtager efter 2 bankdage.
Hvorfor er min overførsel ikke gennemført?
Der kan være flere grunde til, at din overførsel ikke er gennemført. Her er nogle af de mest almindelige årsager:
Jeg har ikke modtaget en forventet kontooverførsel?
Når du ikke har modtaget en overførsel til din Spar Nord-konto fra en anden bank, afhænger det af afsenderbanken.
Generelt gælder følgende, når der overføres til konto i Spar Nord fra fremmed pengeinstitut:
Hvordan betaler jeg en regning?
Du kan både betale dine regninger i net- og mobilbanken.
Netbank
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på det røde ikon med teksten ‘Betal’ til højre.
- Indtast betalingsoplysningerne.
- Regningen kan både dateres frem i tiden og tilmeldes betalingsservice, hvis du ønsker det.
- Klik på ‘Næste’.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
Mobilbank
- Klik på menupunktet ‘Betal’.
- Indtast betalingsoplysningerne.
- Regningen kan både dateres frem i tiden og tilmeldes betalingsservice, hvis du ønsker det.
- Godkend herefter betalingen med MitID.
Hvordan bestiller jeg et nyt kort?
Hvis du har mistet dit kort eller har behov for et nyt, kan du nemt bestille det gennem vores selvbetjeningsportal Mit Spar Nord. Det gør du på følgende måde:
- Klik på ’Kort’ i topmenuen.
- Vælg ’Start bestilling' nederst til højre.
- Vælg ’Visa Debit’ eller ansøg om et ’Visa Kredit’.
- Følg bestillingsflowet.
- Klik ’Bestil’ og herefter på ’Afslut’.
Herefter har du bestilt et nyt kort, som du vil modtage inden for 3 uger fra bestillingsdatoen.
Hvordan spærrer jeg mit kort?
Det er vigtigt, at du straks spærrer dit kort, hvis du har mistet det eller har mistanke om misbrug. Du kan spærre dit kort i både din net- og mobilbank.
Netbank- Log ind på din netbank og vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre og vælg ‘Kort.'
- Klik på kortet for at åbne korthandlingsmuligheder.
- Klik på ‘Spær’ (øverst til højre).
- Bekræft herefter spærringen.
Mobilbank
- Åbn din mobilbank og klik på ‘Mere’ i bundmenuen
- Vælg ‘Kort’.
- Klik på det pågældende kort og herefter på ‘Spær kort’.
- Bekræft herefter spærringen.
Det meget vigtigt, at du er ekstra opmærksom på de beløb, der hæves på din konto i den kommende tid. Hvis der er hævninger, som du ikke kan vedkende dig, har du mulighed for at gøre indsigelse.
Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har spørgsmål, kan du kontakte kundeservice på 96 34 40 03.
Uden for Spar Nords åbningstid kan du kontakte Nets på 44 89 29 29.
Hvordan aktiverer jeg mit kort?
Når du har modtaget dit nye kort, skal du aktivere kortet inden for 60 dage fra bestillingsdatoen. Dette kan gøres pr. telefon eller i net- og mobilbanken.
Netbank- Vælg ’Konti og kort’ i menuen og herefter ’Kort’.
- Klik på det kort, du ønsker at aktivere (du finder det under ’Kort på vej’).
- Klik ’Aktivér’ ud fra det ønskede kort.
- Vælg ’Aktivér’, og herefter ’Aktivér kort’.
- Kortet er herefter aktiveret, og kan tages i brug.
Mobilbank
- Klik på ’Mere’ i bundmenuen, og herefter på ’Kort’.
- Klik på det kort, du ønsker at aktivere (du finder det under ’Kort på vej’).
- Vælg ’Aktivér’, og herefter ’Aktivér kort’.
- Kortet er herefter aktiveret, og kan tages i brug.
Telefonisk
- Ring til 44 89 73 50, og følg vejledningen.
- Indtast dit kortnummer (de 16 cifre) og afslut med #.
- Indtast dit femcifrede aktiveringsnummer, som består af tallet 0 efterfulgt af de sidste 4 cifre i dit CPR-nummer.
- Afslut med #.
Herefter vil du modtage en besked om, at kortet er aktiveret.
Hvad er leveringstiden på et nyt kort?
Vi bestræber os på at sende dit nye kort så hurtigt som muligt. Når du bestiller et kort, er leveringstiden op til 3 uger fra bestillingsdatoen.
Hvis du bestiller ny kode til kortet, vil denne komme i et separat brev.Hvis du ikke modtager dit kort inden for denne periode, skal du kontakte vores kundeservice, så undersøger vi det nærmere.
Mit kort udløber snart - hvad gør jeg?
Ingen panik! Vi sender dig automatisk et nyt kort i god tid inden dit nuværende kort udløber. Alle kort er nemlig som udgangspunkt produceret med automatisk genbestilling.
Dit kort udløber ved udgangen af den måned, der er angivet på kortet.
Hvis du mod forventning ikke har modtaget et nyt kort senest tre uger før udløbsdatoen, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice via netbankbesked.
Jeg kender ikke de transaktioner, der er trukket på mit kort - hvad gør jeg?
Hvis der er trukket en transaktion på dit kort, som du ikke kan genkende, skal du kontakte kundeservice på 96 34 40 03. Vi kan i nogle tilfælde se flere oplysninger på transaktionen.
Hvis det viser sig at være en uretmæssig hævning på dit betalingskort, kan du som kortholder lave en indsigelse. Indsigelsen mod beløbet skal laves hurtigst muligt, efter at beløbet er hævet på kontoen.
Det gør du her: Indsigelse på korttransaktioner.
Mit kort virker ikke – hvad gør jeg?
Der kan være flere grunde til, at dit kort ikke virker:
- Forkert pinkode: Dit kort kan være spærret fordi, der er tastet forkert pinkode for mange gange. Du kan ophæve spærringen i net- og mobilbank eller ved at kontakte Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03.
- Udløbet kort: Hvis dit kort er udløbet, skulle du meget gerne allerede have modtaget et nyt kort med posten. Måske har du glemt at aktivere dit nye kort? Du kan aktivere dit kort i din net- og mobilbank.
- Mistanke om misbrug: Kortet kan også blive spærret, hvis der er mistanke om, at det bliver misbrugt af en anden end dig. I så fald vil vi forsøge at kontakte dig via sms, mail og besked i netbank.
- Hæve- og forbrugsgrænse: En sidste mulighed er, at du har overskredet kortets hæve- eller forbrugsgrænse. Afhængigt af om dit kort er et Visa Kredit, Mastercard Debit eller Visa Debit, er der en grænse for, hvor meget du kan hæve i pengeautomater, og hvor meget du kan bruge på dit kort i døgnet og løbende 30 dage.
Jeg har glemt min PIN-kode - hvad gør jeg?
Du kan nemt finde PIN-koden til dit kort via din net- og mobilbank.
Netbank
-
Log ind på din netbank, og vælg ’Konti og kort’ i menuen til venstre og derefter ‘Kort’.
-
Klik på det ønskede kort og herefter på ‘Vis pinkode’.
-
Undgå at andre kan se din skærm og tryk på knappen ‘Hold nede for at se pinkode’.
-
Herefter kan du aflæse PIN-koden.
-
Husk du ikke skal skrive PIN-koden ned på papir eller elektronisk.
Mobilbank
-
Åbn din mobilbank og klik på ‘Mere’ i bundmenuen.
-
Vælg ‘Kort’.
-
Klik på det pågældende kort og herefter på ‘Vis pinkode’.
-
Undgå at andre kan se din skærm og tryk på knappen ‘Hold nede for at se pinkode’.
-
Herefter kan du aflæse PIN-koden.
-
Husk du ikke skal skrive pinkode ned på papir eller elektronisk.
-
Hvordan får jeg et overblik over mine abonnementer?
Med tjenesten ‘Abonnementer’ i net- og mobilbanken kan du få overblik over alle dine abonnementer. Tjenesten giver dig nemlig overblik over dine tilbagevendende betalinger og mulighed for at opsige de abonnementer, du ikke længere bruger – direkte i net- og mobilbanken.
Netbank
- På ’Mit overblik’ i din netbank kan du se et overblik over dine abonnementer.
- Klik på ’Alle abonnementer’ og herefter på abonnementet, du ønsker at opsige.
- Klik på knappen ’Opsig abonnement’.
- Underskriv fuldmagten med musen.
- Klik på ’OK’, og herefter er abonnementet opsagt.
Mobilbank
- Klik på ’Mere’ i bundmenuen og herefter på ’Abonnementer’.
- Vælg det abonnement, du gerne vil opsige, og klik på knappen ’Opsig abonnement’.
- Underskriv fuldmagten med fingeren på mobilen.
- Klik på ’OK’, og herefter er abonnementet opsagt.
Når opsigelsen er gennemført, modtager du en bekræftelse.
Hvad er forbrugsgrænsen på mit kort?
En forbrugsgrænse på et betalingskort er det maksimale beløb, du kan hæve eller bruge inden for en bestemt periode. Det er med til at beskytte dig mod overforbrug og svindel.
Her er en oversigt over grænserne på Spar Nords mest populære korttyper. Vær opmærksom på, at der kan være indgået individuelle aftaler om grænserne, både i forhold til varekøb og kontanthævninger:- Klik på ’Kort’ i topmenuen.
- Vælg ’Start bestilling' nederst til højre.
- Vælg ’Visa Debit’ eller ansøg om et ’Visa Kredit’.
- Følg bestillingsflowet.
- Klik ’Bestil’ og herefter på ’Afslut’.
- Log ind på din netbank og vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre og vælg ‘Kort.'
- Klik på kortet for at åbne korthandlingsmuligheder.
- Klik på ‘Spær’ (øverst til højre).
- Bekræft herefter spærringen.
- Åbn din mobilbank og klik på ‘Mere’ i bundmenuen
- Vælg ‘Kort’.
- Klik på det pågældende kort og herefter på ‘Spær kort’.
- Bekræft herefter spærringen.
- Vælg ’Konti og kort’ i menuen og herefter ’Kort’.
- Klik på det kort, du ønsker at aktivere (du finder det under ’Kort på vej’).
- Klik ’Aktivér’ ud fra det ønskede kort.
- Vælg ’Aktivér’, og herefter ’Aktivér kort’.
- Kortet er herefter aktiveret, og kan tages i brug.
- Klik på ’Mere’ i bundmenuen, og herefter på ’Kort’.
- Klik på det kort, du ønsker at aktivere (du finder det under ’Kort på vej’).
- Vælg ’Aktivér’, og herefter ’Aktivér kort’.
- Kortet er herefter aktiveret, og kan tages i brug.
- Ring til 44 89 73 50, og følg vejledningen.
- Indtast dit kortnummer (de 16 cifre) og afslut med #.
- Indtast dit femcifrede aktiveringsnummer, som består af tallet 0 efterfulgt af de sidste 4 cifre i dit CPR-nummer.
- Afslut med #.
- Forkert pinkode: Dit kort kan være spærret fordi, der er tastet forkert pinkode for mange gange. Du kan ophæve spærringen i net- og mobilbank eller ved at kontakte Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03.
- Udløbet kort: Hvis dit kort er udløbet, skulle du meget gerne allerede have modtaget et nyt kort med posten. Måske har du glemt at aktivere dit nye kort? Du kan aktivere dit kort i din net- og mobilbank.
- Mistanke om misbrug: Kortet kan også blive spærret, hvis der er mistanke om, at det bliver misbrugt af en anden end dig. I så fald vil vi forsøge at kontakte dig via sms, mail og besked i netbank.
- Hæve- og forbrugsgrænse: En sidste mulighed er, at du har overskredet kortets hæve- eller forbrugsgrænse. Afhængigt af om dit kort er et Visa Kredit, Mastercard Debit eller Visa Debit, er der en grænse for, hvor meget du kan hæve i pengeautomater, og hvor meget du kan bruge på dit kort i døgnet og løbende 30 dage.
Log ind på din netbank, og vælg ’Konti og kort’ i menuen til venstre og derefter ‘Kort’.
Klik på det ønskede kort og herefter på ‘Vis pinkode’.
Undgå at andre kan se din skærm og tryk på knappen ‘Hold nede for at se pinkode’.
Herefter kan du aflæse PIN-koden.
Husk du ikke skal skrive PIN-koden ned på papir eller elektronisk.
Åbn din mobilbank og klik på ‘Mere’ i bundmenuen.
Vælg ‘Kort’.
Klik på det pågældende kort og herefter på ‘Vis pinkode’.
Undgå at andre kan se din skærm og tryk på knappen ‘Hold nede for at se pinkode’.
Herefter kan du aflæse PIN-koden.
Husk du ikke skal skrive pinkode ned på papir eller elektronisk.
- På ’Mit overblik’ i din netbank kan du se et overblik over dine abonnementer.
- Klik på ’Alle abonnementer’ og herefter på abonnementet, du ønsker at opsige.
- Klik på knappen ’Opsig abonnement’.
- Underskriv fuldmagten med musen.
- Klik på ’OK’, og herefter er abonnementet opsagt.
- Klik på ’Mere’ i bundmenuen og herefter på ’Abonnementer’.
- Vælg det abonnement, du gerne vil opsige, og klik på knappen ’Opsig abonnement’.
- Underskriv fuldmagten med fingeren på mobilen.
- Klik på ’OK’, og herefter er abonnementet opsagt.
Hvordan bestiller jeg et nyt kort?
Hvis du har mistet dit kort eller har behov for et nyt, kan du nemt bestille det gennem vores selvbetjeningsportal Mit Spar Nord. Det gør du på følgende måde:
Herefter har du bestilt et nyt kort, som du vil modtage inden for 3 uger fra bestillingsdatoen.
Hvordan spærrer jeg mit kort?
Det er vigtigt, at du straks spærrer dit kort, hvis du har mistet det eller har mistanke om misbrug. Du kan spærre dit kort i både din net- og mobilbank.
Netbank
Mobilbank
Det meget vigtigt, at du er ekstra opmærksom på de beløb, der hæves på din konto i den kommende tid. Hvis der er hævninger, som du ikke kan vedkende dig, har du mulighed for at gøre indsigelse.
Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har spørgsmål, kan du kontakte kundeservice på 96 34 40 03.
Uden for Spar Nords åbningstid kan du kontakte Nets på 44 89 29 29.
Hvordan aktiverer jeg mit kort?
Når du har modtaget dit nye kort, skal du aktivere kortet inden for 60 dage fra bestillingsdatoen. Dette kan gøres pr. telefon eller i net- og mobilbanken.
Netbank
Mobilbank
Telefonisk
Herefter vil du modtage en besked om, at kortet er aktiveret.
Hvad er leveringstiden på et nyt kort?
Vi bestræber os på at sende dit nye kort så hurtigt som muligt. Når du bestiller et kort, er leveringstiden op til 3 uger fra bestillingsdatoen.
Hvis du bestiller ny kode til kortet, vil denne komme i et separat brev.
Hvis du ikke modtager dit kort inden for denne periode, skal du kontakte vores kundeservice, så undersøger vi det nærmere.
Mit kort udløber snart - hvad gør jeg?
Ingen panik! Vi sender dig automatisk et nyt kort i god tid inden dit nuværende kort udløber. Alle kort er nemlig som udgangspunkt produceret med automatisk genbestilling.
Dit kort udløber ved udgangen af den måned, der er angivet på kortet.
Hvis du mod forventning ikke har modtaget et nyt kort senest tre uger før udløbsdatoen, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice via netbankbesked.
Jeg kender ikke de transaktioner, der er trukket på mit kort - hvad gør jeg?
Hvis der er trukket en transaktion på dit kort, som du ikke kan genkende, skal du kontakte kundeservice på 96 34 40 03. Vi kan i nogle tilfælde se flere oplysninger på transaktionen.
Hvis det viser sig at være en uretmæssig hævning på dit betalingskort, kan du som kortholder lave en indsigelse. Indsigelsen mod beløbet skal laves hurtigst muligt, efter at beløbet er hævet på kontoen.
Det gør du her:Indsigelse på korttransaktioner.
Mit kort virker ikke – hvad gør jeg?
Der kan være flere grunde til, at dit kort ikke virker:
Jeg har glemt min PIN-kode - hvad gør jeg?
Du kan nemt finde PIN-koden til dit kort via din net- og mobilbank.
Netbank
Mobilbank
Hvordan får jeg et overblik over mine abonnementer?
Med tjenesten ‘Abonnementer’ i net- og mobilbanken kan du få overblik over alle dine abonnementer. Tjenesten giver dig nemlig overblik over dine tilbagevendende betalinger og mulighed for at opsige de abonnementer, du ikke længere bruger – direkte i net- og mobilbanken.
Netbank
Mobilbank
Når opsigelsen er gennemført, modtager du en bekræftelse.
Hvad er forbrugsgrænsen på mit kort?
En forbrugsgrænse på et betalingskort er det maksimale beløb, du kan hæve eller bruge inden for en bestemt periode. Det er med til at beskytte dig mod overforbrug og svindel.
Her er en oversigt over grænserne på Spar Nords mest populære korttyper. Vær opmærksom på, at der kan være indgået individuelle aftaler om grænserne, både i forhold til varekøb og kontanthævninger:
Hvordan bestiller jeg et nyt kort?
Hvis du har mistet dit kort eller har behov for et nyt, kan du nemt bestille det gennem vores selvbetjeningsportal Mit Spar Nord. Det gør du på følgende måde:
- Klik på ’Kort’ i topmenuen.
- Vælg ’Start bestilling' nederst til højre.
- Vælg ’Visa Debit’ eller ansøg om et ’Visa Kredit’.
- Følg bestillingsflowet.
- Klik ’Bestil’ og herefter på ’Afslut’.
Herefter har du bestilt et nyt kort, som du vil modtage inden for 3 uger fra bestillingsdatoen.
Hvordan laver jeg en kontoudskrift?
Du har mulighed for at lave et kontoudskrift for de seneste to år i netbanken:
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på ‘Gem som printvenlig PDF’ til højre.
- Vælg det datointerval, du ønsker.
- Klik på ‘Gem’.
Har du behov for et kontoudskrift længere tilbage, eller hvis der er tale om en udgået konto, kan du finde kontoudskriftet i din e-Boks eller ved, at du har gemt de kontoudskrifter, som er blevet sendt til dig.
Vi har også mulighed for at sende kontoudskriftet til dig, men vær opmærksom på, at det koster et gebyr, jf. priser og vilkår.
Hvordan opretter jeg en konto i netbanken?
Du har mulighed for at oprette en konto i netbanken ved at følge denne vejledning:
- Vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Konti’.
- Klik på ‘Bestil produkter’.
- Klik på ‘Bestil’ ved opret konto.
- Giv evt. kontoen et kaldenavn.
- Tilvælg evt. medkontohaver.
- Klik ‘Bestil’
Herefter vil du modtage en aftale til digital underskrift.
Jeg ønsker at have en fælleskonto, hvad kræver det?
En fælleskonto er en bankkonto, som ejes og administreres af flere personer. Det er typisk en løn- eller opsparingskonto, hvor ægtefæller, par eller familiemedlemmer har fælles adgang til at indsætte og hæve penge.
Ønsker du en fælleskonto?
Er din partner, ven eller familiemedlem allerede kunde i Spar Nord?
Hvis ja, bedes du oplyse deres CPR-nummer og ønske om oprettelse af fælleskonto via en netbankbesked. Vores kundeservice vil herefter kunne oprette kontoen.
Hvis personen, du vil dele kontoen med, ikke er kunde i Spar Nord, skal personen først ansøge om at blive det.
Du bedes derfor sende os følgende oplysninger om personen via en besked på din netbank:
- CPR-nummer
- Fulde navn
- Mailadresse
- Telefonnummer
Efter oprettelsen af personen som kunde i Spar Nord kan vi oprette en fælleskonto.
Hvor finder jeg mine kontooplysninger?
Du kan finde dine kontooplysninger både i net- og mobilbanken. Det gør du på følgende måde:
Netbank
- Klik på ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Konti’.
- Aflæs kontonummer.
- Hvis du søger oplysninger på dit IBAN og SWIFT nr. i forbindelse med en udenlandsk overførsel, skal du klikke på kontovilkår, hvorefter du kan se yderligere oplysninger på din konto.
Mobilbank
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på de tre prikker (øverst til højre).
- Vælg ’Kontodetaljer’, og aflæs herefter dit kontonummer.
- Hvis du søger oplysninger på dit IBAN og SWIFT nr. i forbindelse med en udenlandsk overførsel, kan du også se dem her.
Hvordan opretter/ændrer jeg min NemKonto?
En NemKonto er en helt almindelig konto, du har i forvejen, og som det offentlige bruger til at udbetale penge til dig. Du vælger selv, hvilken konto, du ønsker, skal være NemKonto.
Det koster ikke noget at oprette og ændre en NemKonto, og du kan gøre det i din netbank.
Sådan gør du:- Log på netbanken og gå til ‘Konti og kort’
- Klik på ‘Konti’.
- Klik på ‘Kontoindstillinger’.
- Vælg, hvilken af dine konti, der skal være NemKonto ved at klikke i NemKonto ud for den ønskede konto.
- Klik på ‘Gem indstillinger’.
Den ønskede konto er nu oprettet som NemKonto.
NemKonto i udlandet
Hvis du udrejser af Danmark, kan du også registrere en NemKonto. Du er ikke forpligtet til at have en NemKonto, når du er udrejst, men modtager du offentlige ydelser, og ønsker du det, så kan du registrere en NemKonto via selvbetjeningsløsningen på NemKontos hjemmeside. Læs mere her: NemKonto i udlandet.
Din NemKonto kan være en konto i et udenlandsk pengeinstitut. Du kan vælge enten en udenlandsk bankkonto eller en bankkonto i et dansk pengeinstitut, når du er logget ind via selvbetjeningsløsningen.
Hvordan ændrer jeg navnet på min konto?
I din net- og mobilbank har du mulighed for at ændre navnet på dine konti. Du skal blot gøre følgende:
Netbank
- Vælg 'Konti og kort' i menuen til venstre.
- Vælg 'Konti'.
- Vælg 'Rediger konti' til højre.
- Klik på blyanten over visningen af de enkelte konti til højre.
- Klik på blyanten ud for den enkelte konto, hvorpå navnet skal ændres.
- Navngiv kontoen, og klik på flueben.
Mobilbank
- Vælg 'Alle konti'.
- Vælg den konto, du ønsker at ændre navn på
- Klik på de tre prikker (øverst til højre)
- Vælg 'Skift kontonavn'.
- Skriv et nyt kontonavn og vælg 'Gem'.
Hvordan laver jeg et budget?
For at bevare overblikket over din økonomi, anbefaler vi, at du lægger et budget, der giver dig en oversigt over dine indtægter og udgifter.
Det giver dig et godt afsæt for at styre din økonomi og minimerer risikoen for, at økonomien kommer til at styre dig.
Læs mere her og hent budgetskemaet:
Hvad er Info Service?
Info Service er en funktion, der giver dig mulighed for at modtage automatisk besked (på sms eller e-mail), når bestemte betingelser opfyldes på din konto. Du kan f.eks. få en besked, når:
- Der indsættes/hæve mere end x kr. på kontoen
- Saldoen på den valgte konto falder under et bestemt beløb.
Det gør det nemt at holde styr på din økonomi uden at skulle tjekke kontoen løbende.
Bemærk: Reserverede beløb bliver ikke medregnet i saldoalarmen.
Sådan opretter du Info Service:- Klik på dit navn øverst i netbanken.
- Vælg ‘Info Service’ fra menuen.
- Klik på ‘Opret ny aftale’.
- Vælg type.
- Vælg den konto, du ønsker at modtage beskeder om.
Herefter vil du automatisk få besked, når din saldo falder under det indstillede beløb.
Hvordan giver jeg fuldmagt til en anden person?
For at give en anden person fuldmagt, skal du sende os en netbankbesked. Bemærk: Personen skal være oprettet og legitimeret i bankens systemer, før fuldmagten kan oprettes. Der er to typer fuldmagter:
- Netbanksfuldmagt: Med en netbanksfuldmagt får fuldmagtshaver adgang til dine konti og depoter i netbanken. Fuldmagtshaver kan logge ind og betjene sig selv direkte gennem netbanken.
- Kontofuldmagt : Med en kontofuldmagt kan fuldmagtshaver disponere over kontoen og henvende sig til Spar Nord for hjælp med f.eks. overførsler, betalingsservice m.m. Derudover vil fuldmagtshaver også kunne bestille et betalingskort til kontoen.
Når du har besluttet dig for, hvilken type fuldmagt du vil oprette, kan du kontakte os over din net- eller mobilbank.
I beskeden skal du medsende følgende oplysninger:
- Hvilken fuldmagt du ønsker oprettet; Netbank- og/eller kontofuldmagt?
- Hvilke konti skal fuldmagten gælde for?
- Skal fuldmagtshaver kunne overføre penge fra kontiene eller kun have kiggeadgang?
Oprettelsesgebyret for kontofuldmagten kan ses af vores Prisinformation, hvorimod det for netbankfuldmagten er gratis.
Når vi har modtaget dine svar, vil fuldmagten blive sendt til underskrift ved jer begge i netbanken.
Hvordan tilbagekalder jeg en fuldmagt?
For at tilbagekalde en fuldmagt hos Spar Nord skal du sende os en besked på din net- eller mobilbank, hvor du oplyser:
- Hvem der har fået fuldmagten.
- Hvilke konti eller depoter den dækker.
- Om der er tale om en netbank- eller kontofuldmagt.
Når vi har behandlet din tilbagekaldelse, sender vi en bekræftelse til både dig og fuldmagtshaver på, at fuldmagten er ophørt.
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på ‘Gem som printvenlig PDF’ til højre.
- Vælg det datointerval, du ønsker.
- Klik på ‘Gem’.
- Vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Konti’.
- Klik på ‘Bestil produkter’.
- Klik på ‘Bestil’ ved opret konto.
- Giv evt. kontoen et kaldenavn.
- Tilvælg evt. medkontohaver.
- Klik ‘Bestil’
- CPR-nummer
- Fulde navn
- Mailadresse
- Telefonnummer
- Klik på ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Konti’.
- Aflæs kontonummer.
- Hvis du søger oplysninger på dit IBAN og SWIFT nr. i forbindelse med en udenlandsk overførsel, skal du klikke på kontovilkår, hvorefter du kan se yderligere oplysninger på din konto.
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på de tre prikker (øverst til højre).
- Vælg ’Kontodetaljer’, og aflæs herefter dit kontonummer.
- Hvis du søger oplysninger på dit IBAN og SWIFT nr. i forbindelse med en udenlandsk overførsel, kan du også se dem her.
- Log på netbanken og gå til ‘Konti og kort’
- Klik på ‘Konti’.
- Klik på ‘Kontoindstillinger’.
- Vælg, hvilken af dine konti, der skal være NemKonto ved at klikke i NemKonto ud for den ønskede konto.
- Klik på ‘Gem indstillinger’.
- Vælg 'Konti og kort' i menuen til venstre.
- Vælg 'Konti'.
- Vælg 'Rediger konti' til højre.
- Klik på blyanten over visningen af de enkelte konti til højre.
- Klik på blyanten ud for den enkelte konto, hvorpå navnet skal ændres.
- Navngiv kontoen, og klik på flueben.
- Vælg 'Alle konti'.
- Vælg den konto, du ønsker at ændre navn på
- Klik på de tre prikker (øverst til højre)
- Vælg 'Skift kontonavn'.
- Skriv et nyt kontonavn og vælg 'Gem'.
- Der indsættes/hæve mere end x kr. på kontoen
- Saldoen på den valgte konto falder under et bestemt beløb.
- Klik på dit navn øverst i netbanken.
- Vælg ‘Info Service’ fra menuen.
- Klik på ‘Opret ny aftale’.
- Vælg type.
- Vælg den konto, du ønsker at modtage beskeder om.
- Netbanksfuldmagt: Med en netbanksfuldmagt får fuldmagtshaver adgang til dine konti og depoter i netbanken. Fuldmagtshaver kan logge ind og betjene sig selv direkte gennem netbanken.
- Kontofuldmagt :Med en kontofuldmagt kan fuldmagtshaver disponere over kontoen og henvende sig til Spar Nord for hjælp med f.eks. overførsler, betalingsservice m.m. Derudover vil fuldmagtshaver også kunne bestille et betalingskort til kontoen.
- Hvilken fuldmagt du ønsker oprettet; Netbank- og/eller kontofuldmagt?
- Hvilke konti skal fuldmagten gælde for?
- Skal fuldmagtshaver kunne overføre penge fra kontiene eller kun have kiggeadgang?
- Hvem der har fået fuldmagten.
- Hvilke konti eller depoter den dækker.
- Om der er tale om en netbank- eller kontofuldmagt.
Hvordan laver jeg en kontoudskrift?
Du har mulighed for at lave et kontoudskrift for de seneste to år i netbanken:
Har du behov for et kontoudskrift længere tilbage, eller hvis der er tale om en udgået konto, kan du finde kontoudskriftet i din e-Boks eller ved, at du har gemt de kontoudskrifter, som er blevet sendt til dig.
Vi har også mulighed for at sende kontoudskriftet til dig, men vær opmærksom på, at det koster et gebyr, jf. priser og vilkår.
Hvordan opretter jeg en konto i netbanken?
Du har mulighed for at oprette en konto i netbanken ved at følge denne vejledning:
Herefter vil du modtage en aftale til digital underskrift.
Jeg ønsker at have en fælleskonto, hvad kræver det?
En fælleskonto er en bankkonto, som ejes og administreres af flere personer. Det er typisk en løn- eller opsparingskonto, hvor ægtefæller, par eller familiemedlemmer har fælles adgang til at indsætte og hæve penge.
Ønsker du en fælleskonto?
Er din partner, ven eller familiemedlem allerede kunde i Spar Nord?
Hvis ja, bedes du oplyse deres CPR-nummer og ønske om oprettelse af fælleskonto via en netbankbesked. Vores kundeservice vil herefter kunne oprette kontoen.
Hvis personen, du vil dele kontoen med, ikke er kunde i Spar Nord, skal personen først ansøge om at blive det.
Du bedes derfor sende os følgende oplysninger om personen via en besked på din netbank:
Efter oprettelsen af personen som kunde i Spar Nord kan vi oprette en fælleskonto.
Hvor finder jeg mine kontooplysninger?
Du kan finde dine kontooplysninger både i net- og mobilbanken. Det gør du på følgende måde:
Netbank
Mobilbank
Hvordan opretter/ændrer jeg min NemKonto?
En NemKonto er en helt almindelig konto, du har i forvejen, og som det offentlige bruger til at udbetale penge til dig. Du vælger selv, hvilken konto, du ønsker, skal være NemKonto.
Det koster ikke noget at oprette og ændre en NemKonto, og du kan gøre det i din netbank.
Sådan gør du:
Den ønskede konto er nu oprettet som NemKonto.
NemKonto i udlandet
Hvis du udrejser af Danmark, kan du også registrere en NemKonto. Du er ikke forpligtet til at have en NemKonto, når du er udrejst, men modtager du offentlige ydelser, og ønsker du det, så kan du registrere en NemKonto via selvbetjeningsløsningen på NemKontos hjemmeside. Læs mere her:NemKonto i udlandet.
Din NemKonto kan være en konto i et udenlandsk pengeinstitut. Du kan vælge enten en udenlandsk bankkonto eller en bankkonto i et dansk pengeinstitut, når du er logget ind via selvbetjeningsløsningen.
Hvordan ændrer jeg navnet på min konto?
I din net- og mobilbank har du mulighed for at ændre navnet på dine konti. Du skal blot gøre følgende:
Netbank
Mobilbank
Hvordan laver jeg et budget?
For at bevare overblikket over din økonomi, anbefaler vi, at du lægger et budget, der giver dig en oversigt over dine indtægter og udgifter.
Det giver dig et godt afsæt for at styre din økonomi og minimerer risikoen for, at økonomien kommer til at styre dig.
Læs mere her og hent budgetskemaet:
Hvad er Info Service?
Info Service er en funktion, der giver dig mulighed for at modtage automatisk besked (på sms eller e-mail), når bestemte betingelser opfyldes på din konto. Du kan f.eks. få en besked, når:
Det gør det nemt at holde styr på din økonomi uden at skulle tjekke kontoen løbende.
Bemærk: Reserverede beløb bliver ikke medregnet i saldoalarmen.
Sådan opretter du Info Service:
Herefter vil du automatisk få besked, når din saldo falder under det indstillede beløb.
Hvordan giver jeg fuldmagt til en anden person?
For at give en anden person fuldmagt, skal du sende os en netbankbesked. Bemærk: Personen skal være oprettet og legitimeret i bankens systemer, før fuldmagten kan oprettes. Der er to typer fuldmagter:
Når du har besluttet dig for, hvilken type fuldmagt du vil oprette, kan du kontakte os over din net- eller mobilbank.
I beskeden skal du medsende følgende oplysninger:
Oprettelsesgebyret for kontofuldmagten kan ses af vores Prisinformation, hvorimod det for netbankfuldmagten er gratis.
Når vi har modtaget dine svar, vil fuldmagten blive sendt til underskrift ved jer begge i netbanken.
Hvordan tilbagekalder jeg en fuldmagt?
For at tilbagekalde en fuldmagt hos Spar Nord skal du sende os en besked på din net- eller mobilbank, hvor du oplyser:
Når vi har behandlet din tilbagekaldelse, sender vi en bekræftelse til både dig og fuldmagtshaver på, at fuldmagten er ophørt.
Hvordan laver jeg en kontoudskrift?
Du har mulighed for at lave et kontoudskrift for de seneste to år i netbanken:
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på ‘Gem som printvenlig PDF’ til højre.
- Vælg det datointerval, du ønsker.
- Klik på ‘Gem’.
Har du behov for et kontoudskrift længere tilbage, eller hvis der er tale om en udgået konto, kan du finde kontoudskriftet i din e-Boks eller ved, at du har gemt de kontoudskrifter, som er blevet sendt til dig.
Vi har også mulighed for at sende kontoudskriftet til dig, men vær opmærksom på, at det koster et gebyr, jf. priser og vilkår.
Jeg har brug for valuta til min rejse – hvad gør jeg?
Du kan hæve euro i flere pengeautomater fra KONTANTEN. Har du brug for anden type valuta, henviser vi til vekselbureauer.
Find din nærmeste KONTANTEN-pengeautomat til hævning af euro.
Hvordan laver jeg en udlandsoverførsel?
I netbanken kan du lave en overførsel til udlandet.
- Vælg ‘Betal og overfør’ i menuen til venstre.
- Klik på ‘Overfør til udlandet’.
- Udfyld alle felter.
- Klik ‘Næste’, og godkend betalingen.
Hvilke oplysninger skal jeg bruge for at modtage en udlandsoverførsel?
For hurtig og effektiv ekspedition fra udlandet anbefaler vi, at du oplyser følgende, hvis du skal modtage beløb fra udlandet:
- Spar Nord Bank A/S, Denmark
- SPNODK22 (BICS/SWIFT kode)
- IBAN-kontonummeret, som findes under dine kontovilkår og består af 18 tegn og starter med DK.
Du finder disse oplysninger på følgende måde:
Netbank
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på den ønskede konto.
- Vælg ’Kontovilkår’. Her fremgår både dit IBAN og SWIFT. IBAN-nummeret varierer fra konto til konto - SWIFT vil altid være det samme.
Mobilbank
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på de tre prikker i øverste højre hjørne.
- Vælg ’Kontodetaljer’ og aflæs herefter dit IBAN og SWIFT nr.
Jeg har indtastet de forkerte oplysninger - hvad gør jeg?
Hvis du har indtastet de forkerte oplysninger i forbindelse med en udenlandsk overførsel, skal du kontakte os på 96 34 40 03.
Vi kan undersøge, hvilke muligheder du har. En betaling er som udgangspunkt uigenkaldelig, og derfor kan et overført beløb som hovedregel kun tilbagekaldes, hvis beløbsmodtager og modtagers pengeinstitut accepterer dette.
En betaling via den europæiske EUR-clearing kan udelukkende tilbagekaldes, hvis der ligger svindel til grund for transaktionen. I så fald kontaktes rådgiver / afdeling i Spar Nord. Returnering af beløbet vil kun finde sted, hvis beløbsmodtager og modtagers pengeinstitut accepterer dette.- Vælg ‘Betal og overfør’ i menuen til venstre.
- Klik på ‘Overfør til udlandet’.
- Udfyld alle felter.
- Klik ‘Næste’, og godkend betalingen.
- Spar Nord Bank A/S, Denmark
- SPNODK22 (BICS/SWIFT kode)
- IBAN-kontonummeret, som findes under dine kontovilkår og består af 18 tegn og starter med DK.
- På ‘Mit overblik’ skal du klikke på den ønskede konto.
- Vælg ’Kontovilkår’. Her fremgår både dit IBAN og SWIFT. IBAN-nummeret varierer fra konto til konto - SWIFT vil altid være det samme.
- Klik på den ønskede konto.
- Klik på de tre prikker i øverste højre hjørne.
- Vælg ’Kontodetaljer’ og aflæs herefter dit IBAN og SWIFT nr.
Jeg har brug for valuta til min rejse – hvad gør jeg?
Du kan hæve euro i flere pengeautomater fra KONTANTEN. Har du brug for anden type valuta, henviser vi til vekselbureauer.
Find din nærmeste KONTANTEN-pengeautomat til hævning af euro.
Hvordan laver jeg en udlandsoverførsel?
I netbanken kan du lave en overførsel til udlandet.
Hvilke oplysninger skal jeg bruge for at modtage en udlandsoverførsel?
For hurtig og effektiv ekspedition fra udlandet anbefaler vi, at du oplyser følgende, hvis du skal modtage beløb fra udlandet:
Du finder disse oplysninger på følgende måde:
Netbank
Mobilbank
Jeg har indtastet de forkerte oplysninger - hvad gør jeg?
Hvis du har indtastet de forkerte oplysninger i forbindelse med en udenlandsk overførsel, skal du kontakte os på 96 34 40 03.
Vi kan undersøge, hvilke muligheder du har. En betaling er som udgangspunkt uigenkaldelig, og derfor kan et overført beløb som hovedregel kun tilbagekaldes, hvis beløbsmodtager og modtagers pengeinstitut accepterer dette.
En betaling via den europæiske EUR-clearing kan udelukkende tilbagekaldes, hvis der ligger svindel til grund for transaktionen. I så fald kontaktes rådgiver / afdeling i Spar Nord. Returnering af beløbet vil kun finde sted, hvis beløbsmodtager og modtagers pengeinstitut accepterer dette.
Jeg har brug for valuta til min rejse – hvad gør jeg?
Du kan hæve euro i flere pengeautomater fra KONTANTEN. Har du brug for anden type valuta, henviser vi til vekselbureauer.
Find din nærmeste KONTANTEN-pengeautomat til hævning af euro.
Jeg har udleveret mine kortoplysninger - hvad gør jeg?
Det er vigtigt, at du spærrer dit kort så hurtigt som muligt, hvis du har givet dine kortoplysninger til de forkerte. Du kan spærre dit kort i net- og mobilbanken.
Netbank
- Vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Kort’.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg 'Spær kort'.
- Bekræft herefter spærringen.
Mobilbank
- Tryk på ‘Mere’ i bundmenuen.
- Vælg ‘Kort’.
- Tryk på det kort, du vil spærre, og tryk på ‘Spær’.
- Bekræft herefter spærringen.
Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har spørgsmål, kan du kontakte kundeservice på tlf. 96 34 40 03.
Uden for Spar Nords åbningstid kan du kontakte Nets på tlf. 44 89 29 29.
Det er meget vigtigt, at du er ekstra opmærksom på de beløb, der hæves på din konto i den kommende tid. Hvis der er hævninger, som du ikke kan vedkende dig, har du mulighed for at lave en indsigelse.
Jeg er blevet et trukket et beløb hver måned og jeg ved ikke hvorfor?
Det kan være frustrerende at opdage, at penge bliver trukket fra din konto hver måned, især hvis du ikke ved, hvad det drejer sig om. Måske har du tilmeldt dig et abonnement, men har glemt det, eller måske er det et abonnement, du ikke længere ønsker. Uanset hvad, er der nogle enkle skridt, du kan tage for at få kontrol over de tilbagevendende betalinger.
I både net- og mobilbank kan du hurtigt få et overblik over dine abonnementer og opsige dem, du ikke længere vil have.
Netbank
- Klik på 'Alle abonnementer' i 'Mit overblik'.
- Vælg det abonnement, du ønsker at opsige, og klik på 'Opsig abonnement'.
- Underskriv med musen..
- Klik på 'OK', og abonnementet er opsagt.
Mobilbank
- Gå til 'Mere' i bundmenuen og vælg 'Abonnementer'.
- Find det abonnement, du gerne vil opsige, og klik på 'Opsig abonnement'.
- Underskriv med fingeren på mobilen.
- Klik på 'OK', og abonnementet er opsagt.
Hvis der er brug for flere oplysninger for at afslutte opsigelsen, vil du få besked i din netbank. Du vil også modtage en bekræftelse, når opsigelsen er gennemført.
Hvis abonnementet ikke vises i din oversigt, kan det være nødvendigt at kontakte firmaet direkte for at opsige det. Hvis du allerede har opsagt abonnementet, men stadig bliver opkrævet, kan du indgive en indsigelse. Find indsigelsesblanketten med titlen ‘Selv om jeg har opsagt mit abonnement, bliver jeg stadig opkrævet’.
Det gør du her: Indsigelse på korttransaktioner
Jeg har fået besked om, at mit kort er tilføjet en ny enhed og det er ikke mig
Hvis du modtager en besked om, at dit kort er blevet tilføjet til en ny enhed (f.eks. telefon/tablet), og du ikke selv har lavet ændringen, kan det være et tegn på svindel. I så fald bør du kontakte Spar Nord Kundeservice telefonisk på 96 34 40 03, så vi kan hjælpe med at undersøge nærmere. Sådan spærrer du dit kort i mellemtiden:
Netbank
- Vælg 'Konti og kort' i menuen til venstre.
- Vælg 'Kort'.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg ‘Spær kort’.
- Bekræft spærringen.
Mobilbank
- Tryk på ‘Mere’ i bundmenuen.
- Vælg 'Kort'.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg ‘Spær kort’.
- Bekræft spærringen.
Hvis det er udenfor Spar Nords åbningstid, kan du kontakte Nets på tlf. 44 89 29 29.
Jeg er blevet ringet op og har mistanke om oprigtigheden af opkaldet
Når du modtager opkald, er det vigtigt at være opmærksom. Hvis du er i tvivl om opkaldets ægthed, bør du lægge på og selv kontakte den officielle kundeservice eller myndighedens telefonnummer, som du finder på deres officielle hjemmeside.
Undgå at bruge genopkaldsknappen, da svindlere kan efterligne kendte telefonnumre.
Hvis vores overvågningssystem opdager mistænkelig adfærd i net- eller mobilbank, kan du blive kontaktet af Spar Nord Fraud. Du kan altid sikre dig, at opkaldet er ægte ved at afslutte samtalen og selv ringe til os på 96 34 40 03 for at bekræfte, at du taler med Spar Nord Fraud eller en anden medarbejder i banken.
Jeg har udleveret mit registrerings- og kontonummer
Der kan ikke hæves penge fra din konto uden MitID eller betalingskortoplysninger, hvorfor du godt kan udlevede dit registrerings- og kontonummer til en anden person, der skal sende dig penge.
Hvordan beskytter jeg mig selv mod misbrug på mit kort?
Selvom betalingskort er ét af de sikreste betalingsmidler, der findes, er der stadig flere ting, du selv kan gøre for at skabe en endnu større sikkerhed, når du bruger dit kort.
- Vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Kort’.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg 'Spær kort'.
- Bekræft herefter spærringen.
- Tryk på ‘Mere’ i bundmenuen.
- Vælg ‘Kort’.
- Tryk på det kort, du vil spærre, og tryk på ‘Spær’.
- Bekræft herefter spærringen.
- Klik på 'Alle abonnementer' i 'Mit overblik'.
- Vælg det abonnement, du ønsker at opsige, og klik på 'Opsig abonnement'.
- Underskriv med musen..
- Klik på 'OK', og abonnementet er opsagt.
- Gå til 'Mere' i bundmenuen og vælg 'Abonnementer'.
- Find det abonnement, du gerne vil opsige, og klik på 'Opsig abonnement'.
- Underskriv med fingeren på mobilen.
- Klik på 'OK', og abonnementet er opsagt.
- Vælg 'Konti og kort' i menuen til venstre.
- Vælg 'Kort'.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg ‘Spær kort’.
- Bekræft spærringen.
- Tryk på ‘Mere’ i bundmenuen.
- Vælg 'Kort'.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg ‘Spær kort’.
- Bekræft spærringen.
Jeg har udleveret mine kortoplysninger - hvad gør jeg?
Det er vigtigt, at du spærrer dit kort så hurtigt som muligt, hvis du har givet dine kortoplysninger til de forkerte. Du kan spærre dit kort i net- og mobilbanken.
Netbank
Mobilbank
Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har spørgsmål, kan du kontakte kundeservice på tlf. 96 34 40 03.
Uden for Spar Nords åbningstid kan du kontakte Nets på tlf. 44 89 29 29.
Det er meget vigtigt, at du er ekstra opmærksom på de beløb, der hæves på din konto i den kommende tid. Hvis der er hævninger, som du ikke kan vedkende dig, har du mulighed for at lave enindsigelse.
Jeg er blevet et trukket et beløb hver måned og jeg ved ikke hvorfor?
Det kan være frustrerende at opdage, at penge bliver trukket fra din konto hver måned, især hvis du ikke ved, hvad det drejer sig om. Måske har du tilmeldt dig et abonnement, men har glemt det, eller måske er det et abonnement, du ikke længere ønsker. Uanset hvad, er der nogle enkle skridt, du kan tage for at få kontrol over de tilbagevendende betalinger.
I både net- og mobilbank kan du hurtigt få et overblik over dine abonnementer og opsige dem, du ikke længere vil have.
Netbank
Mobilbank
Hvis der er brug for flere oplysninger for at afslutte opsigelsen, vil du få besked i din netbank. Du vil også modtage en bekræftelse, når opsigelsen er gennemført.
Hvis abonnementet ikke vises i din oversigt, kan det være nødvendigt at kontakte firmaet direkte for at opsige det. Hvis du allerede har opsagt abonnementet, men stadig bliver opkrævet, kan du indgive en indsigelse. Find indsigelsesblanketten med titlen ‘Selv om jeg har opsagt mit abonnement, bliver jeg stadig opkrævet’.
Det gør du her: Indsigelse på korttransaktioner
Jeg har fået besked om, at mit kort er tilføjet en ny enhed og det er ikke mig
Hvis du modtager en besked om, at dit kort er blevet tilføjet til en ny enhed (f.eks. telefon/tablet), og du ikke selv har lavet ændringen, kan det være et tegn på svindel. I så fald bør du kontakte Spar Nord Kundeservice telefonisk på 96 34 40 03, så vi kan hjælpe med at undersøge nærmere. Sådan spærrer du dit kort i mellemtiden:
Netbank
Mobilbank
Hvis det er udenfor Spar Nords åbningstid, kan du kontakte Nets på tlf.44 89 29 29.
Jeg er blevet ringet op og har mistanke om oprigtigheden af opkaldet
Når du modtager opkald, er det vigtigt at være opmærksom. Hvis du er i tvivl om opkaldets ægthed, bør du lægge på og selv kontakte den officielle kundeservice eller myndighedens telefonnummer, som du finder på deres officielle hjemmeside.
Undgå at bruge genopkaldsknappen, da svindlere kan efterligne kendte telefonnumre.
Hvis vores overvågningssystem opdager mistænkelig adfærd i net- eller mobilbank, kan du blive kontaktet af Spar Nord Fraud. Du kan altid sikre dig, at opkaldet er ægte ved at afslutte samtalen og selv ringe til os på 96 34 40 03for at bekræfte, at du taler med Spar Nord Fraud eller en anden medarbejder i banken.
Jeg har udleveret mit registrerings- og kontonummer
Der kan ikke hæves penge fra din konto uden MitID eller betalingskortoplysninger, hvorfor du godt kan udlevede dit registrerings- og kontonummer til en anden person, der skal sende dig penge.
Hvordan beskytter jeg mig selv mod misbrug på mit kort?
Selvom betalingskort er ét af de sikreste betalingsmidler, der findes, er der stadig flere ting, du selv kan gøre for at skabe en endnu større sikkerhed, når du bruger dit kort.
Jeg har udleveret mine kortoplysninger - hvad gør jeg?
Det er vigtigt, at du spærrer dit kort så hurtigt som muligt, hvis du har givet dine kortoplysninger til de forkerte. Du kan spærre dit kort i net- og mobilbanken.
Netbank
- Vælg ‘Konti og kort’ i menuen til venstre.
- Vælg ‘Kort’.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Vælg 'Spær kort'.
- Bekræft herefter spærringen.
Mobilbank
- Tryk på ‘Mere’ i bundmenuen.
- Vælg ‘Kort’.
- Tryk på det kort, du vil spærre, og tryk på ‘Spær’.
- Bekræft herefter spærringen.
Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har spørgsmål, kan du kontakte kundeservice på tlf. 96 34 40 03.
Uden for Spar Nords åbningstid kan du kontakte Nets på tlf. 44 89 29 29.
Det er meget vigtigt, at du er ekstra opmærksom på de beløb, der hæves på din konto i den kommende tid. Hvis der er hævninger, som du ikke kan vedkende dig, har du mulighed for at lave en indsigelse.

Vi er altid klar til at hjælpe dig
Mandag til fredag fra kl. 8.00 til 20.00.
Lørdag og søndag fra kl. 10.00 til 16.00.
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service
Vi oplever i øjeblikket ingen problemer med denne service