Aalund: Spar Nord har de mest tilfredse erhvervskunder

Ny måling fra Aalund Bank Barometer Business slår fast, at Spar Nord har de mest tilfredse erhvervskunder blandt landets seks største banker. Aalund-målingen, der baserer sig på 2.250 interviews med virksomheder i størrelsen 10 til 499 ansatte, viser samtidig, at Spar Nord som den eneste af landets seks største banker kan bryste sig af stigende kundetilfredshed.

Spar Nord hviler på en forretningsmodel, hvor størst muligt ejerskab ligger lokalt. Relationer og forretninger skabes gennem lokal tilstedeværelse af stærke kompetencer, hvilket er grunden til, at Spar Nord de seneste tre år er gået mod strømmen og har etableret syv nye lokale banker.

De seneste otte år har Aalund Bank Barometer Business syv gange kåret Spar Nord til den af de seks største banker, der har de mest tilfredse erhvervskunder.

- Sammen med de foregående års målinger ser vi årets Aalund-måling som bevis for, at vores fokus på lokalt forankret erhvervsbetjening og beslutningskraft fungerer og giver reel kundeværdi, fortæller bankdirektør Martin Kudsk Rasmussen.

Udover kundetilfredshed måler Aalund også kundernes syn på egen bank på 15 underliggende målepunkter samlet under kategorierne kreditgivning, priser, produkter og rådgivning. På fem ud af 15 målepunkter får Spar Nord det bedste skudsmål af kunderne.

Martin Kudsk Rasmussen Spar Nord

- Jeg er særligt glad for, at vores kunder scorer os i top, når det handler om faglige kompetencer og konkret udbytte af den rådgivning, vi giver. Der er i den grad grund til at rose vores flere end 300 dygtige erhvervsrådgivere og totalrådgivere for i den daglige sparring at give værdi til vores kunder i hele landet.

Martin Kudsk Rasmussen
Bankdirektør i Spar Nord

Satsning på større kunder lønner sig
Årets Bank Barometer Business viser, at Spar Nord det seneste år har løftet sig markant på tilfredsheden blandt de større kunder med flere end 50 ansatte, hvilket ifølge Martin Kudsk Rasmussen ikke er tilfældigt.

- For to år siden etablerede vil Storkundeafdelinger i Roskilde og Aarhus som supplement til Aalborg. Vores ambition er at tage markedsandele, og vi kan se, at beslutningen var helt rigtig. Øget kundetilfredshed og en flot tilgang af nye kunder viser, at det gør en forskel at bringe specialistkompetencer tættere på vores større kunder.

Endelig hæfter Martin Kudsk Rasmussen sig ved, at Spar Nords kunder er blandt de mest tilbøjelige til at anbefale deres bank til andre virksomheder.

- Tilfredse kunder, der aktivt ønsker at anbefale banken, er voldsomt motiverende og det stærkest tænkelige afsæt for vækst og kundefremgang. Man skal ikke tage glæderne på forskud, men med det energiboost, årets Aalund-måling giver, er jeg tryg ved, at vi fortsætter kundefremgangen – og at vi også næste år står med de mest tilfredse erhvervskunder.

Publiceret d.
23. august 2024