Få Finans Danmarks råd om sikker færdsel på nettet, så du nemt undgår svindlernes fælder.
Nykredit offentliggør købstilbud på Spar Nord. Er du kunde eller aktionær i banken, kan du læse mere om udmeldingen her →
- Om Spar Nord
- Fraud

Undgå svindel og beskyt din økonomi
Svindel og digital kriminalitet udvikler sig konstant, og svindlerne finder nye metoder til at narre privatpersoner og virksomheder. Hos Spar Nord hjælper vi dig med at forebygge svindel og hvis uheldet er ude, viser vi dig, hvordan du hurtigst muligt får hjælp.
Hvad gør du, hvis du er blevet svindlet?
- Kontakt os straks på 96 34 44 00
Vi kan hjælpe med at spærre dine kort og konti for at minimere skaden samt vejlede dig om dine muligheder for at gøre indsigelse. Uden for bankens åbningstid kan du ringe til Cyberhotline på tlf. 33 37 00 37 for at spærre dit MitID og til Nets på tlf. 44 89 29 29 for at spærre betalingskort. - Anmeld svindlen
Indgiv en anmeldelse til politiet via politiets hjemmeside. - Hold øje med dine konti
Tjek løbende for ukendte transaktioner, og reager straks på mistænkelig aktivitet. - Søg vejledning hos myndigheder
Besøg SikkerDigital for råd om datasikkerhed og identitetstyveri.
Har du stadig spørgsmål eller brug for mere hjælp, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.

Sådan forebygger du svindel
At være på forkant med svindelmetoder kan hjælpe dig med at beskytte din økonomi. Her er nogle vigtige forholdsregler:
- Du kan ikke regne med, at en person er troværdig, blot fordi vedkommende ringer fra det korrekte telefonnummer.
- Lav aldrig en overførsel, fordi nogen forsøger at overtale dig til det – uanset hvor de siger, de ringer fra.
- Udlever aldrig MitID eller kortoplysninger til en person, der ringer til dig.
- Læs altid teksten i MitID-app og SMS, inden du godkender.
- Klik ikke på et link i en SMS eller e-mail, du ikke har bedt om.
Oftest stillede spørgsmål
Jeg er blevet ringet op og har mistanke om oprigtigheden af opkaldet
Jeg har udleveret mine kortoplysninger - hvad gør jeg?
Jeg er blevet et trukket et beløb hver måned og jeg ved ikke hvorfor?
Jeg har fået besked om, at mit kort er tilføjet en ny enhed og det er ikke mig
Hvordan beskytter jeg mig selv mod misbrug på mit kort?
Gå i dybden med sikkerhed
Her kan du finde endnu mere hjælp til at holde dig sikker på nettet, beskytte dine personlige oplysninger og undgå at blive snydt.