- Om Spar Nord
- Karriere
Gør karriere i en af Danmarks mest personlige banker
Gør karriere i en af Danmarks mest personlige banker
En karriere i Spar Nord giver mulighed for at udvikle sig, vokse og bidrage til en kultur med høje ambitioner. Vi er kompetente og ambitiøse omkring det at drive bank og samtidig sætter vi en ære i at være nærværende og ordentlige for både kunder, samarbejdspartnere såvel som vores kollegaer.
Vi tror på, at det er medarbejderne der gør forskellen, og derfor har vi et fællesskab bygget på tillid og frihed, på hjælpsomhed og interesse.
For os betyder alder, køn, hudfarve eller religion ikke noget. Vi driver en arbejdsplads, hvor der er plads til alle, der ønsker at bidrage til indfrielse bankens målsætninger og samtidig tage et ansvar for at skabe en god arbejdsplads.
Dine muligheder for at gøre karriere i Spar Nord
Der er mange funktioner i en bank som Spar Nord, og der er derfor også behov for forskellige kompetencer. Om du er generalist eller specialist, om du er nyuddannet eller har mange års erfaring, så har vi behov for begge dele.
Som bank har vi selvfølgelig mange naturlige bankfaglige karriereveje, men vi har også mange karriereveje på tværs af banken. Der er altså rig mulighed for, at du kan udvikle dig i flere retninger som ansat i Spar Nord. Det er vigtigt for os, at vi kan fastholde medarbejderne ved at lytte til deres ønsker og uddanne dem til nye karriereeventyr i banken.
Uddannelse og udvikling - en vigtig del af jobbet
I Spar Nord har vi en høj medarbejderanciennitet, fordi vi investerer både kroner og timer i at udvikle og uddanne bankens medarbejdere gennem hele deres karriere.
Alle job ændrer sig over tid, så for os er medarbejderudvikling afgørende for at fremtidssikre banken og dens ansatte.
Som medarbejder får du adgang til vores interne kompetence- og uddannelseskatalog, hvor der findes et stort udvalg af diverse uddannelser og kurser. Gennem samarbejdsaftaler med Finanssektorens Uddannelsescenter, Forsikringsakademiet, universiteter samt et udvalg af landets førende konsulenthuse, sikrer vi, at vores medarbejdere får de uddannelsesmuligheder, der er behov for. Desuden er der mulighed for indgå i diverse netværksgrupper og deltage i interne seminarer.
En attraktiv arbejdsplads
Vi vil være en af landets mest attraktive arbejdspladser. Derfor samarbejder ledere og medarbejdere på tværs af banken for at skabe de bedste rammer for medarbejderne. Dette gennem SU, arbejdsmiljø, tillidsrepræsentanter og trivselsudvalg.
I Spar Nord har vi en fælles overenskomst, der er forhandlet gennem Finans Forbundet, inkl. en række lokale virksomhedsaftaler, der tilsammen skaber rigtige gode arbejdsvilkår for dig som ansat.
Herudover tilbyder vi dig en række personalegoder, som fx deltagelse i personaleforeninger, leje af feriehuse samt rabat- og medarbejderaktieordning.
Kulturen i Spar Nord
Kernen i alt hvad vi gør, er vores fire værdier: nærværende, ambitiøse, kompetente og ordentlige. De fire værdier er fundamentet for måden, vi arbejder på - både overfor vores kunder, omgivelser og internt i organisationen.
På mange måder er vi præcis dét, du forventer af en bank – og alligevel ikke helt. Vi er en bank af værdier. Af økonomiske værdier, der passes og plejes for at stille kunderne endnu bedre. Men også af menneskelige værdier, der binder os sammen og gør os stærkere. Vi tror på, at det er den enkelte medarbejder og leder, der sammen skaber de bedste løsninger – både til gavn for vores kunder og for hinanden på arbejdspladsen.
Spar Nords forretningsmodel
Vi har en ambition om at være Danmarks mest personlige bank. Spar Nord er en bank, der søger at kombinere nærværende personlig rådgivning og service med tidssvarende og innovative digitale tilbud, og derfor arbejder vi ud fra en strategi om at være den personlige bank i en digital verden.
I Spar Nord har vi en ambitiøs forretningsmodel, hvor vi kan tilbyde vores kunder det bedste af to verdener – den lokale og den nationale. Vores lokale banker agerer selvstændigt. Beslutningerne træffes lokalt og kan tilpasses den lokale konkurrencesituation. I Spar Nord ved vi, at den personlige kontakt mellem kunde og rådgiver er noget af det vigtigste i vores forretning.