Nykredit offentliggør købstilbud på Spar Nord. Er du kunde eller aktionær i banken, kan du læse mere om udmeldingen her →
- Nyheder
- Michael skiftede til Spar Nord: “Professionel rådgivning har jeg faktisk aldrig fået i en bank før nu”
Michael skiftede til Spar Nord: “Professionel rådgivning har jeg faktisk aldrig fået i en bank før nu”
Michael skiftede til Spar Nord: “Professionel rådgivning har jeg faktisk aldrig fået i en bank før nu”

Selvom Michael Korth Vejle havde haft den samme bank i over 35 år, har han ikke en eneste gang fortrudt skiftet til Spar Nord Lolland Falster. Ifølge Michael har han i Spar Nord nemlig fået personlig rådgivning hele vejen rundt og en lokal afdeling, som næsten føles som en lille familie.
Faktisk var det ikke helt tilfældigt, at Michael endte som kunde i Spar Nord Lolland Falster. I vinters besluttede Michael og tre venner, at de ville cykle fra Skagen til Roskilde på 30 timer i den gode sags tjeneste. Løbet hedder MS Bike 2022 og er Danmarks længste cykeloplevelse – for en verden uden sclerose.
En af rytterne fra holdet kontaktede Spar Nord Lolland Falster for at høre, om de kunne tænke sig at være en del af oplevelsen i form af et sponsorat – og det sagde de selvfølgelig ja til uden tøven.
- Det var en rigtig god oplevelse, da Spar Nord Lolland Falster sagde ja til at sponsorere vores cykelhold til MS Bike. Vi kom ned i afdelingen til en kop kaffe og en snak om det hele, og de sagde ja til at sponsorere vores tøj til løbet, fortæller Michael, som herefter valgte at blive kunde i Banken.
I trygge hænder hele vejen igennem
Michael, som til dagligt kører ambulance, havde for nyligt skiftet job og havde i den forbindelse en rigtig positiv oplevelse med sin rådgiver Anne Deichmann Hergot, som sammen med Michael gennemgik hans økonomi fra top til tå.
- Vi har været omkring alt fra huslån til forsikringer og pension. Jeg er enormt glad for at kunne få vejledning i, hvad Anne syntes jeg skulle gøre. Jeg er typen, som altid har haft det fint, så længe der var plus på kontoen. Men her har Anne set mine behov, også dem jeg selv havde overset.
Særligt har Michael haft en følelse af, at Anne har været der for hans skyld, og ikke bare fordi hun skulle have kunder i butikken.
- Anne har ikke gjort noget, som ikke har været til min fordel. Hun har haft en meget professionel tilgang til det, og det har været meget personligt hele vejen igennem. Jeg har hele tiden talt med et rigtigt menneske og ikke bare en bank. Professionel rådgivning har jeg faktisk aldrig fået i en bank før nu, fortæller han med et smil.
En bank med fokus på lokal tilstedeværelse
Noget af det Michael særligt er glad for ved skiftet til Spar Nord, er den lokale forankring og følelsen af næsten at være en del af en lille familie.
- Jeg har virkelig følt mig velkommen i banken fra dag et. Det er hyggeligt at komme i banken. Alle hilser på i stedet for bare at kigge i skærmen. Jeg vil gerne have en bank, som er til stede hernede, og som gør noget for lokalsamfundet. Her føler jeg Spar Nord i højere grad end andre banker støtter op omkring projekter og foreninger, fortæller han afslutningsvist.
Vil du også være en del af familien på Lolland Falster?
Kontakt kunderådgiver Anne Deichmann Hergot på 96161986 eller på e-mail andh@sparnord.dk og mærk, hvordan professionel rådgivning føles.