Indsigelse
Indsigelse
Som kortholder har du i visse tilfælde mulighed for at få tilbageført en betaling. Hvis du for eksempel opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget de varer eller tjenester, du har betalt for med dit kort, kan du gøre indsigelse.
Læs om reglerne for tilbageførsel af en betaling
Opret en indsigelse
Brug hjælpeteksterne her til at finde den indsigelsesårsag, der passer til din situation. Når du har valgt og udfyldt indsigelsesblanketten, skal den underskrives med MitID.
Du udfylder og underskriver indsigelsesblanketterne digitalt via Penneo, så du vil se Penneos navn og logo flere steder i processen.
Vi behandler først din indsigelse, når den er underskrevet korrekt. Efter at have godkendt med MitID, skal du klikke på "Underskriv dokumenter" for at færdiggøre underskriften. Du modtager en bekræftelsesmail, når vi har modtaget din indsigelse.
Opret indsigelse uden MitID
Hvis du er digitalt fritaget eller af anden årsag ikke kan underskrive indsigelsen med MitID, kan du hente blanketterne til manuel udfyldning.
Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt det/de hævede beløb - jeg har kortet
Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt det/de hævede beløb - jeg har ikke kortet
Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
Jeg har modtaget en vare eller service, der ikke lever op til beskrivelsen eller er defekt
Der er blevet hævet et andet beløb, end det jeg har godkendt
Beløbet er trukket flere gange på min konto
Jeg har ved det oprindelige køb ikke accepteret yderligere opkrævninger
Jeg har ikke fået pengene retur, selv om jeg har returneret købet
Jeg er blevet opkrævet i forkert valuta
Fejl ved ind- eller udbetaling fra pengeautomat der er tilknyttet Kontanten
Fejl i udbetaling fra pengeautomat der ikke er tilknyttet Kontanten
Jeg har opsagt mit abonnement, men bliver stadig opkrævet
Regler for tilbageførsel af en betaling
Som kortholder har du mulighed for at få tilbageført en betaling i visse situationer. Dette kan gælde, hvis du ikke har modtaget varen, hvis der er fejl på varen, eller hvis betalingen er trukket flere gange. Vælg dit kort nedenfor for at læse reglerne.
OBS: Hvis du bruger Windows 10 eller Edge, skal dokumenterne åbnes i Acrobat. Se vejledning her.