Indsigelse

Som kortholder har du i visse tilfælde mulighed for at få tilbageført en betaling. Hvis du for eksempel opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget de varer eller tjenester, du har betalt for med dit kort, kan du gøre indsigelse.

Læs om reglerne for tilbageførsel af en betaling

Produktbillede · Visa Debit

Opret en indsigelse

Brug hjælpeteksterne her til at finde den indsigelsesårsag, der passer til din situation. Når du har valgt og udfyldt indsigelsesblanketten, skal den underskrives med MitID.

Du udfylder og underskriver indsigelsesblanketterne digitalt via Penneo, så du vil se Penneos navn og logo flere steder i processen.

Vi behandler først din indsigelse, når den er underskrevet korrekt. Efter at have godkendt med MitID, skal du klikke på "Underskriv dokumenter" for at færdiggøre underskriften. Du modtager en bekræftelsesmail, når vi har modtaget din indsigelse.

Opret indsigelse uden MitID

Hvis du er digitalt fritaget eller af anden årsag ikke kan underskrive indsigelsen med MitID, kan du hente blanketterne til manuel udfyldning.

Hent blanket til manuel udfyldning

    Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt det/de hævede beløb - jeg har kortet
    arrow-right
    Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt det/de hævede beløb - jeg har ikke kortet
    arrow-right
    Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
    arrow-right
    Jeg har modtaget en vare eller service, der ikke lever op til beskrivelsen eller er defekt
    arrow-right
    Der er blevet hævet et andet beløb, end det jeg har godkendt
    arrow-right
    Beløbet er trukket flere gange på min konto
    arrow-right
    Jeg har ved det oprindelige køb ikke accepteret yderligere opkrævninger
    arrow-right
    Jeg har ikke fået pengene retur, selv om jeg har returneret købet
    arrow-right
    Jeg er blevet opkrævet i forkert valuta
    arrow-right
    Fejl ved ind- eller udbetaling fra pengeautomat der er tilknyttet Kontanten
    arrow-right
    Fejl i udbetaling fra pengeautomat der ikke er tilknyttet Kontanten
    arrow-right
    Jeg har opsagt mit abonnement, men bliver stadig opkrævet
    arrow-right

Regler for tilbageførsel af en betaling

Som kortholder har du mulighed for at få tilbageført en betaling i visse situationer. Dette kan gælde, hvis du ikke har modtaget varen, hvis der er fejl på varen, eller hvis betalingen er trukket flere gange. Vælg dit kort nedenfor for at læse reglerne.

OBS: Hvis du bruger Windows 10 eller Edge, skal dokumenterne åbnes i Acrobat. Se vejledning her.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til indsigelser, så er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Kontakt kundeservice