Indsigelser
Indsigelser
Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, eller har du ikke modtaget varer eller services, som du har købt med dit kort, kan du gøre indsigelse.
Læs om reglerne for tilbageførsel af en betaling
Opret en indsigelse
Inden du opretter en indsigelse, skal du selv søge at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Det gælder såfremt der er tale om følgende indsigelsestyper:
- Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
- Jeg modtog en vare/service, der ikke var som beskrevet eller var defekt
- Der er blevet hævet et andet beløb, end det jeg har godkendt
- Jeg har ikke fået pengene retur, selv om jeg har returneret min vare/ydelse.
Hvis du ikke kan løse problemet med forretningen, skal du udfylde en indsigelsesblanket. Vælg den blanket nedenunder, der passer til din situation.
Vigtigt: Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes. Ifølge Forbrugerombudsmandens vejledninger er din indsigelse under alle omstændigheder rettidig, hvis den er fremsat indtil 14 dage efter, at du er blevet – eller burde være blevet – opmærksom på dit krav.
Regler for tilbageførsel af en betaling
Læs mere om reglerne for tilbageførsel af en betaling. Vælg dit kort nedenfor.