• Nyhederarrow-right-1
  • Abonnementsoverblikket i netbank overraskede Lotte: ”Jeg anede ikke, vi havde så mange abonnementer”

Abonnementsoverblikket i netbank overraskede Lotte: ”Jeg anede ikke, vi havde så mange abonnementer”

Subaio · Content · Nyhed

Som forbruger kan det være svært at finde hoved og hale i alle de abonnementer, som er blevet en stor del af mange danskeres hverdag. Det kan 47-årige Lotte Dall skrive under på. Her fortæller hun om, hvordan hun gennem et abonnementsoverblik i netbank har fået kontrollen tilbage over sine abonnementsaftaler.

”Jeg fik et chok, da jeg så mit abonnementsoverblik i netbank for første gang. Jeg anede ikke, vi havde alle de abonnementer”

Sådan oplevede Lotte Dall fra Fredericia sit første møde med abonnementsoverblikket i sin netbank, hvor blandt andet streaming- og musiktjenester stod på listen over abonnementer, som ikke blev brugt.

Abonnementsoverblikket i mobil- og netbank er en løsning, som Spar Nord fra årsskiftet har tilbudt sine kunder for at give dem kontrollen tilbage over deres abonnementsaftaler, så de derigennem kan komme uønskede abonnenter til livs. Det må siges at være lykkedes – i hvert fald, hvis man spørger Lotte:

”Halvdelen af de abonnementer jeg havde, brugte vi faktisk ikke. Lige pludselig kunne jeg se, at jeg sparede over 2.000 kr. årligt. ved at opsige de abonnementer, vi ikke brugte. At jeg har fået et overblik over alle mine abonnementer, og hvad de enkelte koster, har også gjort, at vi har ændret vores tv- og internetabonnement,” fortæller hun og uddyber:

”Min datter har også downloadet en række apps, som var gratis at downloade. Efter jeg har fået abonnementsoverblikket i mobil- og netbank, opdagede jeg ligeledes, at flere af disse apps opkrævede penge hver måned”

Abonnementløsningen er altså med til at give Spar Nords kunder en tydelig oversigt over deres abonnementer og tilbagevendende betalinger – og bare med et enkelt klik har de mulighed for at opsige de abonnementer, de ikke længere ønsker at betale til.  

”Det er utrolig nemt og intuitivt at opsige mine abonnementer. Jeg trykker bare opsig, udfylder nogle basale informationer – og så modtager jeg en opsigelsesbekræftelse inden for meget kort tid. Jeg tjekker faktisk mit abonnementsoverblik hver gang jeg logger på mobil- og netbank, så jeg sikrer mig, at vi ikke betaler for noget, vi ikke bruger eller ikke ved, vi betaler for. Abonnementløsningen er altså en kæmpe hjælp til, at vores abonnementer ikke kommer til at fylde for meget i budgettet,” afslutter Lotte.

Siden årsskiftet har banken allerede hjulpet sine kunder med at spare penge for knap 30 millioner kroner. Har du som kunde i Spar Nord endnu ikke taget abonnementsløsningen i brug, så er der i hvert fald god grund til at gøre det nu.

Publiceret d.
4. september 2024